תהליך משולב טיפול לספורטאים

ירידת הביטחון העצמי בקרב ספורטאים

כמה פעמים שאלתם את עצמכם אודות המושג "ביטחון עצמי" ? ביטחון עצמי מושפע ממגוון גורמים כגון: פחדים, חששות, פחד מכשלון, פחד מביקורת, הלקאה עצמית, אכזבה, לחץ, בושה, פחד מהצלחה ועוד. 

ישנם ילדים שחווים קשיים בילדותם בשל "רגישות יתר" בנושאים מסוימים. לעיתים אנחנו כהורים יוצרים לחץ בלתי מודע על ילדינו, ושמים דגש על הביקורת במקום על העידוד, על מה שאין במקום על מה שיש, או שאנחנו פשוט כל כך "מקובעים" בדעותינו – שאנחנו בכלל לא מקשיבים לרצון הילד ודרכו.

כך מתגבשים חסמים בלתי מודעים, בתת מודע שלנו כמבוגרים, ואנחנו עלולים להימנע ולהיתקע ולהיות מנוהלים על ידי רגשות שליליים וחסמים בתת המודע שלנו.

ספורטאים, לדוגמה, מתחילים להשקיע בתחום הספורט כבר בגיל מאוד צעיר. המחיר הנפשי והפיזי שנגבה מילדים ספורטאים, עד גיל הבגרות, הוא עצום. לעיתים, ההתמודדות עם פרישה של הילד בגיל ההתבגרות גורמת להתפרקות רגשית טוטאלית, אשר בעקבותיה, הילדים שהתמודדו במהלך השנים עם שאיפות וציפיות גבוהות, נאלצים להתמודד עם כישלון ומשבר. ילד שעובר חוויית משבר שכזו וחלומו נגוז, נאלת להתמודד עם תחושת כישלון הרסנית שעלולה לגרום להימנעות עתידית מפני אתגרים ואף הימנעות מהצלחה באופן לא מודע. ההימנעות עלולה לבוא לידי ביטוי ברגשות שליליים ובתחושות מתח, חרדה, סטרס נפשי ופיזי, אשר צריך לטפל בהן ולתת להן מענה. 

אלי כהן, מפתח השיטה, מאמן אישי ומאמן מנטלי לספורטאים, ויאנה מיריל, מפתחת שיטת התודעה הפיזית, מעניקים למטופליהם טיפול הוליסטי משולב הן ברמה התודעתית והן ברמה הפיזית.

אבני הדרך בתהליך מנטלי לספורטאים

אבן ראשונה

הדרכה ופעילות בממשק, קבלת נתונים מהתת מודע וחשיפת הנתונים בפני המטופל.

אבן שנייה

היכרות עם החסמים בתת המודע שלנו, והבנה כיצד הם באים לידי ביטוי בתפקוד היומיומי, בעשייה ובהגשמה עצמית.

אבן שלישית

הסבר אודות המניע של ביטחון עצמי נמוך, מה מעורר את החסמים, מהן התחושות שעולות ומהי נקודת התורפה שמדכאת את הזרימה לעשייה וגורמת להימנעות.

אבן רביעית

קבלת מענה הדרגתי, אשר תורם לחיזוק המודעות החדשה ונטרול החסמים שמונעים את האושר, ההגשמה והשפע.

אבן חמישית

חיזוק המודעות החדשה ותרומתה לשיפור מנטלי: העלאת הביטחון העצמי, הערך העצמי והגשמת הישגים ומאווים.

תהליך פיזי לספורטאים

ספורטאים נאלצים להתמודד עם עומס מנטלי רב, כחלק מהפגת המתח והלחץ הם נעזרים בטיפולי מגע, כדי למנוע פציעות עתידיות או לטפל בפציעות וכאב, לשחרר שרירים מתוחים והתכווצויות ולחזק את גופם.  אזורי טיפול עיקריים: שרירים, ברכיים, כפות רגליים, גידים, עצמות, גב תחתון ומפשעות אגן.

אבן ראשונה

הכנה מנטלית של המטופל לטיפול, על מנת להעצים את אפקט הטיפול.

אבן שנייה

הקשבה ומיקוד באזורי הכאב של המטופל.

אבן שלישית

במהלך הטיפול הפיזי, מאובחן הקשר לתת מודע ולאזורי הכאב ברמה במנטלית.

אבן רביעית

שיתוף, לימוד והקשבה עצמית לצורכי הגוף.

אבן חמישית

המטופל מקבל טיפול מותאם אישית וכלים לתחזוקת הגוף ושימורו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *